League of Legends  

Posted by Aloha in

Fallout rendszeresen ellát linkekkel különféle ingyenes MMORPG-kről. Mivel elég jó ízléssel szelektál, a minimum az, hogy elolvasom a cikkeket, a legutóbbi esetben azonban a játék kipróbálásáig is eljutottam. Igazából nem tudom miért, talán az lehet az oka, hogy a "komoly" játék helyett egy ideje inkább a pörgősebb, PvP alapú dolgokat kedvelem. A League of Legends pedig kiválóan megfelel erre a célra, casual szinten napi 1-1,5 óra befektetésével is érdemi szórakozást nyújt.

A játékosok legenerálnak egy profilt ("idéző"), majd választott hőseikkel 5 vs. 5 küzdelembe kezdenek. A játékban jelenleg 40 feletti hős létezik, a nem fizetős játékosok minden héten 8 közül választhatnak. A fizetősök vagy csomagban (2*20), vagy egyedileg vásárolhatják meg a hősöket, ők ettől kezdve mindig rendelkezésükre állnak a 8 központilag elérhető mellett. Az ingyenélők is bővíthetik repertoárjukat, minden befejezett játékért ún. influence pont jár, ebből szintén megvásárolhatók a hősök.


A küzdelem olyan térképen játszódik, amelyen a felek pontosan azonos feltételekkel rendelkeznek (kvázi tükörképe a térkép egyik fele a másiknak). A 2*5 hősön kívül fél percenként ún. minion-ok (kis mókás izék csúcsos sapkában, kis létszámban ártalmatlanok) indulnak meg az ellenfél bázisa felé. Az ő lecsapdosásukért tapasztalati pont és pénz jár. Előbbiből természetesen szintet lép a hős (18-ig), így nőnek a harci értékei, illetve szintenként egy pontot költhet képességeinek fejlesztésére. Minden hősnek egy alap passzív és négy fejleszthető aktív képessége van. Ezen kívül a meccs kezdetekor megtanulhat két varázslatot, továbbá a begyűjtött pénzből a bázison felszerelést lehet vásárolni. Valamennyi hős esetében legalább két fejlesztési út közül lehet választani, így a 6 képességgel és okos tárgyválasztással már egészen összetett, testreszabott hősöket lehet létrehozni.

A cél a másik csapat bázisának elpusztítása. Három oda vezető út van a térképen, mindegyiket igencsak nagyot sebző tornyok védik és a már említett minion-ok is itt törnek előre. És természetesen a másik csapat tagjai is ezeken az ösvényeken próbálnak minél több tapasztalati pontot és pénzt összegyűjteni. A három főutat ösvények kötik össze, különféle tereptárgyakkal. A legfontosabb a bozót, ahova belépve hősünk láthatatlanná válik, így kiváló terep az orvtámadásokra. Semleges szörnyek is élnek a térképen, őket levadászva a szokásos tapasztalati ponton és pénzen kívül különféle időszakos bónusz képességeket kaphatunk.
A játék első szakasza a fejlődésről és egymás bosszantásáról szól. A cél távol tartani az ellenfél hőseit a saját minion-jainktól, ugyanakkor aprítani az övéit és ezzel szintelőnybe kerülni. Természetesen már itt is sor kerülhet komolyabb - akár halállal végződő - összecsapásokra, de a vadászat ideje igazán a játék közepe felé jön el. Eddigre jó eséllyel leesik az első néhány torony és az ellenfél tagjai 2-3 fős csapatokban vadásznak a magányos szintezőkre. A játék utolsó fázisa a nagy csapatküzdelmekről időszaka. Amelyik csapatnak sikerül létszámelőnyt elérnie, annak jó esélye van arra, hogy amíg az ellenfél hőseinek feltámadására vár, addig legyalulhat pár tornyot és közelebb juthat a bázishoz.

A LoL keményen stratégiai játék, a cél lehetőség szerint minél több területen (szint, tornyok, felszerelés) előnyt szerezni az ellenfélhez képest annak érdekében, hogy kibillenjen az egyensúlyi helyzet és lehetőség nyíljon a végső támadás megindítására. Ennek egyik legfontosabb eszköze a jól összerakott és együttműködő csapat. A hősök között vannak tankok, DPS-ek, support karakterek, közelharci és távolsági fegyveresek egyaránt.
Az én kedvencem Taric, a talpig kristálypáncélba öltözött lovag, aki support szerepet tölt be a csapatban. Mivel hatalmas kalapácsa igencsak közelharci fegyver, el lehet képzelni, milyen eséllyel tud fejlődni, ha szembetalálja magát pár távolsági fegyvert használó hőssel, akik könnyedén távoltartják őt a harctól. Ha viszont sikerül dinamikusan felfejlődnie, akkor a játék utolsó szakaszában sorsdöntő szerepet tölthet be gyógyító aurájával és irgalmatlan DPS tunningjával. Gyenge pontja a lassúsága, valamint az, hogy mindig a csata központjában kell tartózkodnia ahhoz, hogy erősítse a többieket.

Eleinte nagyon tetszett a játék, több hőst is kipróbáltam, mire megtaláltam a hozzám passzolót, szépen lassan elkezdtem megtanulni hatékonyan használni és már kezdtem elégedett lenni magammal. Aztán egyik pillanatról a másikra megértettem, miért szidják a játékosok a fórumon a csapatok összesorsolását. Feljebb már említettem, hogy a meccsekért pontok járnak. Ezeket nem csak hősök vásárlására lehet költeni, hanem különféle rúnák is vásárolhatók belőlük, melyeket a játékos profiljához rendelt rúnakönyvbe betéve igen szépen tunningolhatók az aktuálisan használt hősök. Ezen kívül a játékos is szintet lép és minden szintlépésért eloszthat egy specializáció pontot. A specializációk három fára oszthatók (támadás, védekezés, kiegészítő képességek) és szabadon újrarendezhetők az éppen használni kívánt hősnek megfelelően. A magasabb szintű játékosok tehát ezen a két területen számszerűsíthető előnyt élveznek, de ennél sokkal fontosabb a játéktapasztalatuk.

Jelenleg 12-es szintű vagyok, nem egészen 50 lejátszott meccsel, kb. 60%-os győzelmi aránnyal (ami viszonylag átlagosnak mondható). Eddig a pontig minden rendben volt, nagyjából azonos szintű és tapasztalatú játékosokkal sorsolt össze a játék, most azonban valami megváltozott. Az utóbbi 4-5 játékom során kivétel nélkül 6-7 30-as szintű (jelenleg ez a maximum) játékossal kerültem össze. Mindegyikük 200-250 közötti győztes meccset vívott már, ha ehhez hozzáteszem a vereségeiket, akkor simán túlvannak 4-500 meccsen is. Ekkora játéktapasztalattal szemben teljesen esélytelen vagyok és ez sajnos drasztikus kihatással van a csapatom esélyeire is.

És itt jön be a játékba az emberi tényező. Azt hiszem, kicsit öreg és túlságosan maximalista vagyok ahhoz, hogy jól fogadjam ha napi 6-8 órát játszó, FPS-eken nevelkedett tinédzserek aláznak be minden meccsen. A ténnyel még csak megbarátkoznék, hiszen idővel egyre szűkül az olló tudásbeli különbségünk között de azt nehezen viselem, hogy folyamatos a "fucking noob"-ozás még a saját csapattársaim (!) részéről is. Márpedig háromból két játék során ez történik. Nesze neked kooperatív csapatjáték.

Nagyon jól szórakoznék a LoL-lal, ha sikerülne összeszedni egy 2-4 fős társaságot, akikkel kényelmes, lassú tempóban, a szórakozás kedvéért játszanánk. Sajna senki ismerősöm nincsen, akit érdekelne a játék, így azt hiszem, egy időre jegelem. Sebaj, három hétre jó volt. Ha pedig valaki mégis kipróbálná, szóljon, szívesen visszamegyek pár meccs erejéig :)

This entry was posted on 2010. február 16., kedd at kedd, február 16, 2010 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

1 megjegyzés

A bejegyzés első szava én vagyok! :)

2010. február 16. 19:29

Megjegyzés küldése