Morgás  

Posted by Aloha in , ,

Nem vagyok hivatalos morgolódó és anyázó, de az elmúlt két nap eseményei hangyányit kiborítottak. Tegnapelőtt elindult az Aiom MMORPG headstart-ja, ami azt jelenti, hogy aki előrendelte a játékot, az kapott öt nap extra játékidőt ajándékba, melyet a hivatalos 25-i indítást megelőzően lehet lejátszani. Illetve lehetne...

Vasárnap 21.00, meglepő módon különösebb gond nélkül, percre pontosan indulnak a szerverek. Kapok egy szép piros error üzenetet, a kliens levág, 21.06 mire visszajelentkezek. A karakterem készen van, a preorder része volt a lehetőség, hogy két nappal korábban generálhattunk, ergo csak rá kell kattintanom a gombra és már játszhatok is. Aham, feltéve ha nem lenne 6 perccel indulás után 2000 emberes sor a szerveren. Becsült várakozási idő 30 perc. Összeszorítom a fogam, kivárom azt a 40 percet, mire bejutok. A játék túlzsúfolt, de az opened beta tapasztalataimat felhasználva viszonylag simán haladok. Próbálok kommunikálni Diandrával, többszöri üzenetemre sem reagál. Később már nem is online, gondolom kifagyott és most nézi a sort (később megerősíti, hogy valóban ez történt). Éjfélkor minden átmenet nélkül hatalmas lag, semmit nem lehet csinálni, teleportáló szörnyek mészárolnak le, amiket nem is látok. Elmegyek aludni. Másnap reggel megtudom, hogy az NCSoft próbaként feloldotta a játékoskorlátot és egyszerre ráengedte az összes sorban állót a szerverre. Meg is lett az eredménye, 10 perc múlva visszaállították a várólistát.

Hétfőn már előre készülök a sorra, Diandra négykor hív, hogy már 700 emberes, időben logoljak. Semmi gond, babasétáltatás, hatkor hazaérünk, fél kilencig úgysem érek rá, addigra simán bent leszek. Login, 2800-as sor, becsült várakozási idő 2 óra 40 perc. Rózsa Sándor jelenthetne az összehúzott szemöldököm láttán, de mivel vendégünk van, monitor kikapcs, hadd mókoljon a gép. Fél nyolc körül egyszer ránézek, 1400-as vagyok, becsült idő egy óra. Sóhaj. Esti teendők elvégezve, fél kilenckor reménykedve leülök a gép elé, valahol 800 körül tartok, becsült idő 40 perc.
Kilenckor még mindig. Fél tízkor Asszonykám megölelget, ez sokat segít, bár sem az 500-as helyemet, sem a 35 perces várakozási időt nem teszi előkelőbbé. Háromnegyedkor megtáltosodik a rendszer, az utolsó 100-ban vagyok, 10 perc. Elmegyek hajat mosni, mire visszaérek 30. hely, 8 perc. Pontban tíz órakor megjelenik a karakterem a képernyőn, máris játszhatok. Csekély négy órányi agyatlan várakozás után. Biztosan velem van a baj, de nem nagyon volt hozzá kedvem...

Valamilyen szinten megértem az NCSoft-ot, az elmúlt pár év MMORPG bukásai lebegnek a szemük előtt. Az új játékokat mindig hatalmas hype előzi meg, egyszerre százezres nagyságrendű ember ront rájuk (az Aion esetében ez egyetlen este alatt 400 ezer embert jelent), azonban két hónapon belül drasztikusan lemorzsolódnak. A Warhammer Online bukásának egyik oka pont a szerverek számában keresendő, rengeteget fellőttek az elején és ahogy jöttek az újabb játékosok, hetente újabbakat állítottak be. Aztán tömegesen távoztak az emberek, a többiek pedig maradtak az alacsony létszámú szervereken, ahol gyakorlatilag nem lehetett semmiféle közösségi tevékenységet végezni. Egy részük rerollolt népesebb szerverre, mások emiatt abbahagyták. A folyamat beindult és megállíthatatlanná vált, jelenleg 300 ezer előfizetőjük van (ennek persze van több oka is) és nagyjából annyi szerver, mint amennyivel az Aion indult.

Kérdés az, hogy szabad-e ennyire bebiztosítani valamit a bukás ellen. Úgy érzem, kicsit átestek a ló másik oldalára, hiszen a kevésbé lelkes és kitartó emberek pont abbéli ingerültségükben fognak beinteni és iszonyatos gyorsasággal távozni, hogy nem tudnak akkor és annyit játszani, amikor és amennyit szeretnének. Kíváncsian várom, mit hoz a pénteki hivatalos release, mennyien lesznek azok, akik nem rendelték elő a játékot. És arra is, mit fognak szólni ahhoz, hogy nem jutnak be a játékba, akik pedig mégis, azok a már aktívakat szorítják ki. Igazából a pótlólagosan indított új szerver sem tökéletes megoldás, akik a közösség (klán, baráti társaság, nemzetiség) alapján választottak szervert, azok kevésbé nyitottak arra, hogy máris újrakezdjenek mindent.

Őszintén remélem, hogy záros határidőn belül kitalálnak valamit, mert jelen állapotok szerint a játék közel sem nyújt annyi élvezetet, mint amennyi bosszúságot. Kár lenne, ha egy ilyen elcseszett stratégia buktatna meg egy ígéretes kezdeményezést.

This entry was posted on 2009. szeptember 22., kedd at kedd, szeptember 22, 2009 and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

1 megjegyzés

:D :P

http://ipon.hu/?news=8788

2009. szeptember 24. 10:07

Megjegyzés küldése