Account: Not playable  

Posted by Aloha in ,

Újabb potenciális versenyző vérzett el a bankszámlám rendszeres megcsapolásáért vívott harcban. A tegnapi nappal lejárt az Aion előfizetésem és úgy döntöttem, nem újítom meg. Nagyon akartam szeretni ezt a játékot, mégsem sikerült. Hiába "europanizálták", az én életvitelemhez túlságosan ázsiai maradt. Napi 3-4 óra simán elrepült vele úgy, hogy alig jutottam előre. A karakterem ugyan fejlődött, de valahol elveszett a játékélmény. Az Aion ugyanis nehéz. Hülyén hangzik ilyent mondani egy MMORPG-ről, de tényleg az. Nem tolerálja sem a hibás döntéseket, sem a pillanatnyi figyelemkieséseket, a karakter pillanatok alatt elhalálozik. Szeretem a kihívásokat, de amikor egy játékestém az ismétlődés és a feszült figyelem kettőséből áll, akkor elgondolkozom, kell-e ez nekem. A halál permanens tapasztalati pont és brutális mennyiségű pénzvesztéssel jár, ergo minden halállal játékidőt veszít az ember, hiszen azt bukja el, amit előtte percek (órák?) alatt ért el. Ez egyébként az ázsiai játékok jellemzője, akárcsak az iszonyatos RNG (random number generating) faktor. Az RNG nekem nagy ellenségem, ha 2% esély van arra, hogy valamit megkapjak, soha nem kapom meg, ha 2% arra, hogy valami rosszul süljön el, akkor tuti megtörténik.

Visszatekintve az egy hónap játékra, rá kellett jönnöm, hogy ijesztően kevés olyan emlékem van, melyekre azt tudom mondani, hogy kifejezetten emlékezetes és jó élmény. Három dologra emlékszem világosan: az első az volt, mikor kis ranger-em megkapta az első igazán hasznos képességét, amivel hatékonyságom egy pillanat alatt a háromszorosára nőtt. A másik egy nagyon taktikus harc, egy ritka szörnyre bukkantam rá, akit két másik kísért, együtt őrjáratoztak egy ellenségektől hemzsegő táborban. Percekig törtem a fejemet, mit kezdjek velük (az Aion-ban már két szörny is jó eséllyel biztos halált jelent ha az ember nem gyógyításra képes kaszttal játszik), végül kidolgoztam a stratégiát és elszántam magam a támadásra. Izzasztó közel tíz perc következett, többször is hajszálnyira voltam a haláltól, de végül lecsapdostam őket. Mindent felhasználtam, ami az eszköztáramban volt és tényleg jól játszottam. A zsákmány nem érte meg, de az érzés nagyon :) A harmadik eset közel egy órát vett igénybe: kicsit eltévedtem a lávapatakok és hegyek között, amikor kiszúrtam egy nagy kincsesládát egy lávával teli szakadék túloldalán. Elindultam megkeresni az oda vezető utat, végigkövettem a szakadékot, ami szinte a térkép másik feléig húzódott. Aztán rábukkantam egy olyan hasadékra két hegy között, amelyet csak akkor vesz észre az ember, ha direkt keresi. Átküzdöttem magamat rajta és máris ott álltam a ládához vezető sziklaplatformok előtt. Olyan volt, mint valami arcade játék, mozgó sziklákon kellett átugrálni, hogy eljussak a kincsig. Amit aztán két olyan szörny őrzött, amelyekből egyet is nehezen tudtam leszedni... Itt is beletelt pár percbe, mire kitaláltam a megfelelőnek tűnő taktikát, ami aztán nyerőnek is bizonyult. Vihettem a jól megérdemelt kincset :)

Sajnos a fentiekkel szemben többtucatyni rossz élményem van, melyek mindig előtörnek, ha elgondolkozom azon, milyen játék is az Aion. Látom, hogy nagyon sokan élvezik és örülök neki, hasznos dolog, ha vannak jó MMORPG-k a piacon, melyek rákényszerítik a fejlesztőket a minőségi új játékok kiadására. Én egyelőre szüneteltetem ezt a stílust, játszok offline játékkal, vagy elviszem szervizbe a nyolc hónapja kikapcsolt TV-t és újra előveszem a Wii-t, ha játszani támad kedvem.

Azért egy képet ideteszek Aloháról, a rangeremről :)



This entry was posted on 2009. november 12., csütörtök at csütörtök, november 12, 2009 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

7 megjegyzés

Érdekes a mellvért...olyan... feminin kissé. :)

2009. november 12. 10:35

Most úgy csináltam, mint az indexesek szokták, megvágtam a képet és így helyettem te tűnsz hülyének a megjegyzésed miatt^^

2009. november 12. 10:47

Háááát... így pláne olyan... dekoltált. :D

2009. november 12. 10:58

Azért jó egy hónap volt. :D
Egyébként szerintem az a fő bajod hogy casual időd van a nagyon hardcore lelkedhez, és ezt nem bírod feldolgozni. :P

2009. november 12. 15:27

Ha már csinál valamit az ember, azt csinálja rendesen. Igyekszem eszerint élni és a játékokban is ezt tartom szem előtt.
Magyarul: igazad van :)

2009. november 12. 19:48
Arkyll  

Visszatérve a képre, ugye emlékszel, mit is reagáltam rá? :P Még így megvágva is. Amúgy meg érdekes a párbeszéd, az egyik függő magyarázza a másiknak, hogy függő :D

2009. november 13. 7:08

És beszól nekik a harmadik :P
A karakterem pedig igenis jól néz ki, nem úgy, mint a te gagyi csavart szarvú démonizéd!

2009. november 13. 9:43

Megjegyzés küldése